Castorama och Lag-Dm final

I lördags var det dags för Hindens årliga utomhus-tävling.
När vi kom fram till Åkrahäll-planen, var nästan hela banorna täckt av vatten. Inte för att det gjorde oss så mycket egentligen, eftersom vi inte skulle springa, men det värsta var väl isf kastsektorn i kula. Men det var några händiga människor som ordnade upp detdär, mycket duktigt.
För min del kan jag sammanfatta tävlingen såhär :
Personligt i diskus med 25.02! Äntligen kom jag över min magiska gräns! Och ändå finns det mycket kvar att ge.
Årsbästa i kula. Resultat ska jag inte nämna.
Och resultaten i Slägga och spjut, blev alldeles för bra för att nämnas här.
Trevligt efteråt, med fika och prisutdelning.

Söndagen blev en regnig dag.
Och trots att dagen började en aning sämre, så gick det aldrig så långt så att killarna inte hann och komma ikapp. Med många bra resultat, bl a Linus nya klubbrekord i Spjut, så låg de på en tredjeplats innan stafetten, med bara fyra poäng ifrån tvåan.
Och stafetten, blev som vanligt, mycket lyckad.
Och killarna lyckades ta en tredjeplats till slut. Bara att säga GRATTIS!

Och nu börjar ett tre veckors långt uppehåll, innan vi börjar igen, inomhus den 22 oktober, och påbörjar säsongens vinterträning.

f.eklund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0