31/7- 08

Idag kollade jag på reprisen av "Vägen till Os". 
Det är inte för inte man blir sugen på att träna. 
Så faktist idag, släppte jag min godispåse, sa till mig själv att nu får det vara nog. 
Så tog jag cyklen till Åkrahäll och tränade. 

Men det var själva programmet jag vill tala om idag. 
Jenny och Susanna Kallur som är tvillingar och tävlar i samma gren. 
Är det inte jobbigt att bli jämförd med sin syster hela tiden?  
Är en ständig fråga de får.
Jag kunde inte undgå att jämföra mig med min syster. Även fast vi inte är tvillingar eller tävlar i samma gren, så känns det ändå som vi blir jämförda. Eller så är det jag som jämför mest. Jag är ju äldst? Jag borde vara snabbast, starkast, spänstigast. ( heter det så? ) Men samtidigt är det faktist min syster som är snabbare än mig, men hon är som ett dragplåster. Det hon kan, kan jag göra bättre, är tankarna i mitt huvud och de hjälper mig med att faktist ta mig till nästa nivå och utvecklas. 
Men jag kan fortfarande säga att jag är starkare än henne. ;) 

Stefan Holm var en besvikelse, tycker jag. 
Fast det kan nog vara för att jag inte orkar med att han sitter på en stol och snackar en massa statistik-snack som ingen ändå bryr sig om. Inte jag i alla fall. 
Lite imponerad var jag ändå, när han hoppade jämfota över 1.50m.

Christian Olsson gav mig dagens citat.
" Om du inte fokuserar på vad tränaren säger, är det troligen någon av dina konkurrenter som gör det, vilket gör att han antagligen vinner. Men om du fokuserar på vad tränaren säger och ger allt, då har du i alla fall gjort ditt bästa."

Jag funderar på att hamna i en träningsperiod.
Jag funderar på att ligga i den till nästa utomhussäsong.
Jag funderar på om jag verkligen kommer att klara det.
4 pass i veckan nu i sommar. 5 om det inte är tävling på helgen.
5 pass i vinter.
Vet inte hur länge det håller, med tanke på skolan, men jag står öppen för att göra ett försök.

f.eklund

Kommentarer
Postat av: majaaa

ooh, jag är faktiskt starkare än dig ;)

roliga tankar fanny. Lycka till med träningen. :D

2008-08-01 @ 11:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0