Dn-Galan.

0 Världsrekord.
0 Susanna Kallur.
Ingen Christian Olsson i OS.

Det var resultatet av dagens DN-gala.
Jelena Isinbajeva var troligtvis seg idag och slutade på "bara" 4.95m.
Vilket ändå var 15 cm högre än tvåan.

Christian Olsson gjorde sin första tävling på 1 år.
Hoppade 17m.
Fick en återigen en bristning i baksidan av låret.
Kan det vara slutet av hans karriär?

Idag fick jag mig en glad överraskning.
Var inne och kollade statistiken över de tjugo främsta i Sverige.
Jag låg på tjugonde plats i Sverige.
Med de 26.73 jag gjorde i Kalmar.
Och jag var säker på att jag hade kastat 26.97 i Skruv, men det visade sig vara 25.97.
Det innebär att jag i Kalmar satte nytt personligt rekord.
Och det roligaste var att jag hade jämna resultat även denhär gången.
Två kast över 26 m och ett kast på 25.

På träningen går det bara neråt, jag har börjat hoppa runt i ringen.
Varför?
Ingen aning.
Men så länge jag håller mig till snurren utan hopp på tävlingar är det bra.
Fast frågan är hur länge till?
Jag var även duktig av mig idag, att efter en missad träning igårkväll, så tog jag mig en joggingrunda till Svartbäcksmåla.
Alltså TILL Svartbäcksmåla.
Kände mig duktig i alla fall.

f. eklund

Kommentarer
Postat av: Ida

Jo, DN-galan blev inte riktigt vad man hade hoppats på... Men vad roligt det där med diskusen!:) Hur går träningarna? Är det något du jobbar särskillt på?Ska du vara med på JSM förresten?

Kram, Ida

2008-07-30 @ 13:31:09
Postat av: Fanny Eklund

Svar Ida:

Vad härligt att höra från dig (:

Jodå allt går super med det.

Och nu börjar det även gå bra på träningarna.Övar väl mest på höften och det. Det gamla vanliga ;D

Njaa, jag vet faktist inte :O Vi får se (: Hur är allt med dig nuförtiden då? Du kan väl adda min msn? thisme[email protected].

Skulle vara trevligt att höra lite från dig (:

kram.

2008-07-31 @ 22:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0