Träningshelg och Tävling i Skruv.

Förra helgen var det träningshelg för de lite äldre grupperna.
Vi började på fredagskvällen i OG-hallen p g a dåligt väder. Regnigt och dant var det ute.
Så nu blev det istället inne och vi körde lite rytm och olika stafetter under 1 och en halv timme.
Det avslutades med lite fika och saft.

Lördagen började tidigt ( tidigt för mig i alla fall) klockan 9.30 samlades samtliga vid Åkrahäll för lite teknikträning.
Jag skojar nog inte om jag säger att minst hälften var trötta.
Efter uppvärmningen blev det diskus för min del. Det gick sådär. Kände mig lite sleten pga förkylning och sånt.
Sen packade vi in oss i olika omgångar i Uffes bil och åkte ner till badhusparken. Där vi fick Pastasallad med olika tillbehör. Sen var det en liten rast innan de andra skulle in i simhallen för lite vattengympa.
Det gick såg bra ut tyckte jag från sidan av bassängen.
Medans de fortsatte simma och ha sig, åkte uffe och jag ner till klubblokalen och fixade lite inför femkampen.
Det var kast i ringar och lådor och det var kast med ringar och pilar.
Allt som allt vann , följda av Alfred och Pontus. Slutligen på tredjeplats var det humle och dumle som kom, närmare bestämt Maja och Hedda. Efter det var det filmvisning, popcorn och bull-ätande.
Vi hade kul åt filmerna på Sonny iaf.

Söndagen var det teknik. Diskus för mig återigen.
Vädret var väldigt varmt. Efter det blev det en baguette att äta i solskenet.

Nästa helg är det dags för årets första utomhustävling i Skruv. Det är väldigt många anmälda från Hinden.
Vi hoppas på strålande solväder och många bra resultat.

F.Eklund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0